maanantai 7. helmikuuta 2011

some answers + weekend in honfleur + ostokset

M: heii taas pitkästä aikaa :)
Toivottavasti teille kuuluu hyvää? Mä oon kipee.. Joten oon tässä koneen ääressä ja yritän nyt nuhaisena ja kuumeisena ja äänettömänä saada jonkun postauksen aikaseksi. 
Voisinpa vaikka ihan ensimmäiseksi vastata pariin kysymykseen. 


Miksi ja milloin olette muutaneet Pariisiin ?


Minä, Maria siis, muutin kaksi ja puoli vuotta sitten tänne. Eikä siihen ollut mitään sellaista isoa syytä. Ehkä sen takii, koska äiti on aina halunnut asua Pariisissa ja ehkä kans mun koulun takia. Sitten Daria muutti tänne vuosi (ja 2kk) sitten. Ja siksi, koska äiti vaan niin halusi...


Oletteko identtisiä kaksosia ?


Joo, vaikkei edes näytetä niin samalta. :)


Asutteko perheen kanssa Pariisissa ?


Asutaan äidin kanssa.


Ootteko oppinut hyvin ranskaa ja onko se vaikeeta ?


Tähän mä vastaan, sitä mitä MÄ mietin tästä, koska uskon et Daria on eri mieltä. :)
Mut siis, minusta minulla ei ollut hirveesti vaikeuksia opetella ranskaa koska me osataan jo muutenki 5 kieltä (+ranska = 6 ) :)
Minulla on jopa melkein parhaat numerot koulussa ranskasta, koska sanotaan et kun osaa paljon kieliä niin sitten ei oo mitään vaikeuksia opetella lisää. :)
Mut ranska on kyl aika vaikee kieli. Ja no, nyt mä osaan sitä jo tosi hyvin (mut ei täydellisesti) mut mul on vieläkin ihan hirvee aksentti. Ja musta tuntuu että se säilyy mulla koko loppu elämän koska ranskalainen aksentti on ihan sairaan vaikee. Siis sellainen et jos ei oo ranskalainen niin sul ei oo mitään toivoa luopua sun aksentistä.




Tossa jotain kuvia viikonlopulta. Oltiin siis Honfleurissä joka on sellainen pieni ranskalainen merikaupunki. 


Käytiin Darian ruoka-ajalla shoppailemassa. Joo, tiedän, silloin kun ollaan kipeenä ei käydä missään, mut oli pakko, kun alet on jo loppumassa ja kaiken lisäksi me lähdetään jo 4 päivän kuluttua BRASILIAAN :)
Mun piti ostaa uimapuku mut ei ollu... 
Nyt mun on pakko nukkuu tai muuten tukehdun tähän räkään. 
Heidoo & see you soon !


MARIA



9 kommenttia:

E kirjoitti...

teiän blogista tulee aina hyvälle mielelle teillä on aina semmosii kesäsii kuvii! oon jo lopen kyllästyny tohon lumeen täällä suomes... :D

Anonyymi kirjoitti...

Tätä teiän blogia on ihana lukee koska tulee aina niin hyvälle mielelle! ♥ (: Ja hei muuten mitä kaikkia kieliä osaat? (:
Ja IHANIA ostoksia♥
+Oot HIRMU kaunis!♥♥

Anonyymi kirjoitti...

Uu, kenen toi Monclerin takki on? o: Nehän on iha sika kalliita, eiks ne oo jtn 600 euroo per takki?

Anonyymi kirjoitti...

Mitä eri kielii osaatte?
Ja juu kyllä kelpais toi Brasilian matka <3

DM kirjoitti...

kiitos teiän kommenteista :)
toi monclerin takki on darian (mul on punanen) :) ja se maksoi 7oo€... :)
mä osaan suomee, venäjää, ranskaa, ruotsii, englantii ja saksaa :)
ja daria osaa suomee, venäjää, ranskaa, ruotsii, englantii ja latinaa :)

MARIA

Anonyymi kirjoitti...

Hui vähän osaatte paljon kieliä!! o: Ja kuka teille Monclerin takit on ostanu? o: Mut ne on kyl hienot! ♥ (;

SN kirjoitti...

supersulonen toi vikan kuvan haalaritsydeemi? :)

DM kirjoitti...

anonyymi:
äiti osti :)

our style:
hih kiitos :)

MARIA

Sanna kirjoitti...

teil on tosi kiva blogi :)